fredag 8 november 2013

Kom av mig lite

Jag var ju sjuk här i 3 veckor och efter det har jag varit otroligt trött. Var dock iaf på kurs till Åbo 3 dagar förra veckan men på torsdagskvällen ringer mannen och säger att Lizzy kissen vår varit med om något. Hon hade kommit inhoppande på 3 ben och sår i ansiktet. Hungrig som en varg. Var till veterinär på fredag och de konstaterade att mannen troligen haft rätt i att hon först varit i slagsmål och sen blivit påkörd. Hennes högra tass underben var båda av. Tyvärr var det inget det fixar på denna kobbe så i måndags blev det att åka till Åbo på operation. Ditresan med färjan gick riktigt bra men hem var det en väldigt missnöjd kisse vilket kanske inte var konstigt alls. Tratt, benet i bandage, plåster, hungrig som en varg och tvungen att sitta i en liten bur! 


Hon är en riktigt skötsam patient så det ska ordna sig. Dock vet hon nog inte riktigt om att hon ska vara innekisse i 3 månader! Så hon kommer nog att tycka annat skulle jag tro. Men huvudsaken är att hon blir bra igen och kan vara ute och jaga som hon vill. Hon är riktigt gosig med oss så kanske hon blir mera goskisse än hon varit tidigare. Igår lyckades både mannen och jag att få henne från att vara arg för hon ville ut ur sovrummet till att somna i vår famn så finns hopp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar