söndag 19 januari 2014

Magnesium är tydligt inte alltid samma som bra magnesium

Efter att ha läst Anna Halléns blogg om magnesium www.annahallen.se/ar-alla-magnesiumpreparat-bra gick jag och kollade mitt eget magnesium och visst var det av fel sort!!! Hur många år har jag ätit av typ samma typ av magnesium? Alla år jag tagit magnesium troligen typ i 12 år :( 

Var lite lätt irriterad igår när jag var till hälsokosten och returnerade senaste burken och sa att den här kan ni få behålla eftersom kroppen har svårt att ta upp denna typ av magnesium! Blev ändå bra emottagen och hon tyckte nog inte det var så enkelt. Köpte Solgars Magnesium Citrate istället vilket är av rätt sort. Solgars är dessutom rena kosttillskott utan en massa jox i de så väldigt bra som LCHF:are. Så ska nog gå över till det märket tror jag på alla mina kosttillskott som går.


Problemet jag har är jag får sån värk i mina ben och framförallt vaderna och det är alltid så när jag börjat träna igen blir detta mycket värre. Jag hoppas det är så enkelt att det var fel sorts magnesium och att det nu på sikt ska bli bättre. Ska bli intressant nästa fredagkväll och se hur benen mår. Benen blir alltid lite bättre efter min veckovisa B12-spruta på lördag morgon men denna vecka har det varit rejäl värk så knappt kunnat gå på benen :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar