torsdag 12 juni 2014

Dag 25/98 #SkaldemansLCHF utmaning

Ja min mage och jag har varit väldigt oeniga på sistone. Jag kom på till slut vad som var problemet. Laktos i smör!!! Jag har ju inte laktosintolerans konstaterat men har ändå ätit laktosfritt i 3 år. Jag har dock tålt att äta vanligt smör då och då utan problem men efter mina piller med laktos tål jag verkligen inte vanligt smör :( Det som är så konstigt är att det kommer först dagen efter och dagen efter det blir det ännu värre... inge kul alls. Nå nu har den äntligen stabiliserat sig och nu vet jag ju orsaken och vet vad jag ska undvika.

Matdagboken har blivit lidande men jag har skött mig utmärkt. Inga avsteg överhuvudtaget. Antagligen lite för mycket mat och för mycket protein och för lite fett men det är som det är. Nu ska det bli ordning igen hoppas jag.

Lagade linfröknäckebröd med fiberhusk och salt igår för att hjälpa magen må bättre men eftersom det blev strömavbrott mitt i vet jag inte hur länge det tog osv samt att jag måste lite ändra för att få det bra till nästa gång. Iom att det är hela linfrön tas de ju inte upp men hjälper tarmarna så jag tänkte inte bokföra de i matdagboken.

Dagens mat

Frukost: linfrönknäckebröd, smör, parmaskinka, äggmjölk i kaffet
Lunch: babyribbs med majonnäs
Middag: revbensspjäll med majonnäs
Mellanmål: äggmjölk i kaffet, kokosolja i kaffet

Fett: 134 g
Protein: 68 g
Kolhydrater: 0 g
Träning: -

Skaldemans ratio: 1,971

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar