tisdag 24 september 2013

Pizza min variant

Jag tog lite av olika recept och lagade ihop detta som pizza.

3-4 portioner 

Botten
3 äggvitor
3 äggulor
en nypa salt
1 msk oregano
100 g philadelphiaost
1 dl riven ost

Fyllning
6 msk hemlagad pizzasås
2 dl ost
4 klyftor pressad vitlök
160 g skinka
40 g medwurst
1 paprika
1 tomat

Lägg igång ugnen på 200 grader under och övervärme. Vispa äggvitorna med elvisp till vitt skum. Vispa resten i en annan skål utom rivna osten. Vänd försiktigt ihop äggulesmeten med äggvitorna och lägg i rivna osten. Grädda i ugnen i ca 10 min tills den fått fin färg.

Ta ut botten och låt svalna lite innan du lägger på fyllningen. Ändra ugnen till enbart övervärme och höj till 250 grader. Lägg på fyllningen i nämnd ordning. Grädda i ca 8 min. Njut med lite ruccola eller salladsblad till samt eventuellt lite crème freiche eller guacamole.

Var så gott så idag hann jag inte ta bild innan det var slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar