fredag 30 maj 2014

3 veckor på fakir blev -4,9 kg, -10 kg på LCHF

Ja det är nästans så jag är lite chockad över att dels det går så lätt att hålla sig till fakir kost och att det faktiskt tickar neråt på vågen. Äntligen lite action. Hållit på med LCHF i över ett år och det har varit trögt att få kroppen att släppa på vikten. Nu med 3 veckor på fakir och mejerifritt har jag alltså lyckats gå ner -4,9 kg helt sanslöst. Och framförallt är jag mätt!!! Alla andra fina metoder jag prövat har jag alltid lagt mig hungrig och ofta varit upp mitt i natten och petat in något för att tarmarna arbetat som dårar. Konstatera att det även blev -10 kg på LCHF kost. Bara att köra vidare, äta bra god mat och njuta av att kläderna inte är som korvskinn!

Störst och främsta orsaken till att jag håller mig till så strikt som fakir dvs äter så lite kolhydrater som möjligt och inte för mycket protein är att jag vill äta mig frisk! Jag har bekymmer med att lätt dra på mig förkylningar och gå med lätt feber länge. Grundorsaken har ingen läkare hittat men jag tror ju på att det är någon inflammation i kroppen som "matas" med kolhydrater och fortsätter härja. Läst att det finns studier gjorda att LCHF eller nästa heller NCHF under längre tid gör att man kan få bort dessa inflammationer och det är mitt mål. Bli frisk!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar