söndag 25 maj 2014

Dag 7/98 #SkaldemansLCHF utmaning

Lite svalare än igår men riktigt varmt ute idag också. Kändes lätt varmt att ha långärmat och långbyxor på sig ute och jobba men var lite nödvändigt när jag rensade i hallonbuskarna. Om inte annat så brännässlor som jag inte riktigt tål så lika bra att klä på sig.

Eftersom jag mår mycket bättre lyckades jag få min nya cykeldator installerad på min cykel. Köpte den bara ifjol den här tiden så inte haft den hemma så länge :( Hoppas på många turer i sommar med cykeln. Var på en 12 km tur i lagom takt men baken tycker annat redan.

Konstaterade efter 3 försök att laga majonnäs att stavmixern förtjänar pension. Använd alla dagar ofta flera gånger per dag i 1,5 år och mer orkar den tydligen inte...

Dagens mat
Frukost: äggmjölk i kaffet
Lunch: 2 kokta ägg, smör och bacon
Middag: hemgrillade babyribbs med kryddsmör
Mellanmål: kokosolja i te och kaffe, ölkorv

Fett: 147 g
Protein: 57 g
Kolhydrater: 1 g
Träning: 40 min lätt cykling

Skaldemans ratio: 2,534

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar