torsdag 22 maj 2014

Dag 4/98 #SkaldemansLCHF utmaning

Idag har jag varit lite småseg. Fjärde dagen på jobb efter mycket sjukskrivningar under 3 månader och full fart dessa dagar på jobbet tar lite ut sin rätt men trots allt väldigt pigg i jämförelse de senaste månaderna. Fina piller jag fick av homeopaten i fredags.

Jag fick dock spänningshuvudvärk på eftermiddagen och mådde riktigt skit. När jag körde hem trodde jag ett tag att jag måste stanna och spy men jag kom hem. Jag har tack och lov bara 10min med bilen hem men hemskt var det. Låg sen på sängen och kylde ner mig med kall handduk på huvudet. Tog en extra kallsup på eftermiddagen så tror det hjälpte också. Så ska öka till en hel tesked salt varje morgon nu när det är varmt ute. 

Lunch på stan dag 3 i rad för säkerhetsskull på samma ställe som föregående dagar. Roligt att träffa vänner.  

Dagens mat
Frukost: äggmjölkssoppa, äggmjölk i kaffet
Lunch: varmrökt lax med baconaioli
Middag: skinkrullar med smör, te med kokosolja
Mellanmål: äggmjölk i kaffe

Fett: 138 g
Protein:  53 g
Kolhydrater: 1 g



2 kommentarer:

  1. Vad är det för app du kör för att visa procent mellan kolh fett å protein å mål?

    Johan

    SvaraRadera
  2. Det är http://www.myfitnesspal.com/sv som också finns som app. Går att ställa om hur du vill ha fördelningen mellan protein, fett och kolhydrater. Mycket går att göra via appen men t.ex. kopiera gårdagens lunch funkar bara på webben. Tycker den är bästa av flera jag provat och gratis :)

    SvaraRadera