måndag 19 maj 2014

Dag 1/98 #SkaldemansLCHF utmaning

Dag 1 av 98 i #SkaldemansLCHF utmaning som sötaste My LCHFingenjören och Anna startat. Trevligt att de lästa mina tankar måste jag säga och startade en utmaning. På 1 dygn fick de över 1000 personer som anmälde sig till utmaning och nu peppar varandra på Facebook. 

Själv har det ibland varit sisådär med uppdateringar här men nu ska jag försöka redovisa dagligen hur det gått för den som är intresserad. Iom att min hälsa inte varit den bästa senaste månaderna så är träning just nu på noll. Har förhoppning om att kunna återuppta och framförallt att min kropp samarbetar bättre så att jag kan få upp kondisen och börja styrketräna lite. Saknar framförallt simningen som gör så gott för mig men dit vågar inte fara ännu eftersom jag tydligen inte kan simma kortare än 1 km.

Dagens mat
Frukost: 2 kokta ägg hackade i 40 g smält smör med salt, kaffe med äggmjölk (äggmjölk på bara ägg, kokosfett och vatten)
Lunch: äggmjölkssoppa
Middag: 1,5 köttfärsbiff med mycket bearnaisesås
Mellis: kaffe med äggmjölk, te med kokosfett

Fett: 153 g
Protein:  73 g
Kolhydrater: 4 g

Jag hade ju glömt lite så mera rätta siffror är
Fett: 188 g
Protein:  73 g
Kolhydrater: 4 g
 


Supernöjd med dagen och inte det minsta hungrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar